2011
 

7 december : Motorrijtuig 9290 (ex 9984, ex aanhangrijtuig 19131) heeft Thuin verlaten, naar ateliers Lobet te Mache-en-Famenne..  Met de retourrit kwam de goederen-motorwagen 9963 na restauratie van het houtwerk.
De 9963 kwam pas donderdagochtend aan omdat deze 's nachts in Tubize had overgestaan. Door de late aankomst in Marche maakte het gebrek aan verlichting het afladen niet gemakkelijk. De 9963 is nog lang niet klaar, er moet nog veel aan gebeuren.

30 oktober: Een seizoenafsluiting om te onthouden.. 550 reizigers namen plaats in de voertuigen voor onze traditionele avondrit. De exploitatie verliep zonder grote problemen, de bar werd goed bezocht, het weer werkte mee, waardoor het een geslaagde dag was, voor bezoekers en personeel. Laten we elkaar opnieuw ontmoeten in 2012, om ons 40-jarig bestaan te vieren.

16 oktober: Uitje van de Panhard-club. Enkele PL17 en andere Dyna stonden bij elkaar op ons museum terrein, terwijl hun berijders onze trams bezichtigden en ritten maakten. Zij waren tevreden en voor ons was het bijzonder om zulke, destijds revolutionaire voertuigen, op bezoek te hebben.

De laatste week in september werd er in Oignies een tentoonstelling georganiseerd, t.g.v. 100 jaar tram op de lijn Oignies-Olloy. Voor die gelegenheid hadden wij een aantal voorwerpen uitgeleend, waaronder de AR.86 die voor de garage stond. Zelfs onze conducteurs-uniformen hebben dienst gedaan.

De laatste "Tu dis apéro?" dit seizoen in het museum. Een mooi succesje met diverse optredens door straatartiesten, afgewisseld met tramritten.

Uit de continuing story van bovenleiding masten die vervangen moeten worden vanwege ongewenste ontmoetingen met vrachtwagens: De laatste mast op Ville Basse is vervangen en de draagkabels zijn bevestigd aan de nieuwe mast.

In dezelfde operatie is de mast bij de sporenwaaier aan de achterkant van de werkplaats eveneens vervangen.
Laten we hopen dat aannemers voortaan beter rekening houden met onze lijn.

  Eén van onze wagens voor diverse diensten heeft een nieuw accessoire gekregen: een draad-afrol-mechanisme. Dit zal binnenkort gebruikt worden op onze lijn.

Ter gelegenheid van de opening na renovatie van station Charleroi Sud heeft stoomloc NMBS 29013 een aantal ritten gemaakt. Eén van die ritten had Lobbes als bestemming. We zien de trein hier even voor aankomst onze 9515 passeren..

Voordat wij dit jaar met grote projecten verder gaan hebben we een rustige middag uitgekozen om de sfeer van de Vicinal in de Ardennen te reconstrueren door ART 50 tijdelijk "op te maken" als ART 47 en 48. Gezien de bijval die wij hiervoor kregen hebben we besloten de kop van de ART 47 één seizoen zo in stand te laten. Een goede reden om ons dit jaar te bezoeken!

Beste Wensen